Bibliotekarforbundet har fått ny logo
Bibliotekarforbundet har pusset opp profilen og lanserer i dag ny logo.
Vi presenterer i dag en ny logo og visuell profil for Bibliotekarforbundet. Etter mange år med uforandret profil var det tid for en oppdatering, ikke minst for å tilpasse uttrykket til dagens kanaler og bruksområder.
– Den eksisterende logoen trengte en oppgradering og etter en lengre prosess rundt logo og uttrykk er vi endelig kommet i havn. Den nye logoen har en fleksibilitet som gir mye rom for variasjon, og som er godt tilpasset dagens bruk, sier forbundsleder Veronicha Angell Bergli.
Profilen er designet av Marianne Lydersen, Marianne Eidal og Trude Raanæs, som også sto bak det nye designet på medlemsbladet Bibliotekaren i 2020.
Logoen kommer i flere versjoner, med et symbol og et navnetrekk som kan kombineres på ulike måter (se nederst på siden), samt en primærlogo (se øverst på siden) og en sekundærlogo. Vi har også fått utarbeidet en tilhørende visuell profil som består av fonter, farger og maler. Til sammen vil dette gi mange muligheter når vi framover skal ta det i bruk på vårt materiell, merch og i våre kanaler. Følg med!